موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مهر 1397 ساعت 11:252018-10-21اقتصادي

پس لرزه های پراکنده ازگله طبیعی است


مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه فعالیت های لرزه ای چند روز اخیر در محدوده ازگله و تازه آباد را طبیعی و جزیی از روند پس لرزه های زلزله بزرگ 21 آبان سال گذشته دانست.

- فرهاد فروزی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بعد از مدتی که تعداد پس لرزه های زلزله سرپل ذهاب و ازگله کاهش یافته بود، دوباره شاهد افزایش فعالیت های لرزه ای این زون گسلی حتی در محدوده قصرشیرین بودیم.

وی این روند را طبیعی دانست و یادآوری کرد: به دلیل انرژی زیادی که در زلزله 21 آبان سال گذشته آزاد شد، زون گسلی که در این منطقه داشتیم دچار خردشدگی شده و هرچند وقت یکبار آزادسازی انرژی در این زون گسلی صورت می گیرد.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه این روند یک تا دو سال ادامه دارد و بعد از آن هم به صورت کامل متوقف نخواهد شد، افزود: در فواصل زمانی متفاوت و نامنظم شاهد آزادسازی انرژی و وقوع خرد لرزه در این مناطق خواهیم بود.

فروزی اشاره ای هم به وضعیت پس لرزه های زلزله 21 آبان داشت و عنوان کرد: از آبان سال گذشته تاکنون 5402 در گستره استان رخ داده که عمدتا در محدوده ازگله و سرپل ذهاب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد یازده مورد با بزرگی بیش از پنج ریشتر، 106 مورد با بزرگی بین چهار تا پنج ریشتر و 635 مورد با بزرگی سه تا چهار ریشتر و مابقی زیر سه ریشتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پس لرزه های پراکنده ازگله طبیعی است

پس لرزه های پراکنده ازگله طبیعی است