مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مهر 1397 ساعت 11:102018-10-21اقتصادي

صادرکنندگان با فروش ارز خود به بهبود وضعیت ارزی کمک کنند


رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: افزایش معقول نرخ ارز در عرصه اقتصادی فرصتی منحصربه فرد برای تولیدکنندگان و صنعتگران است اما از صادرکنندگان در شرایط حساس کنونی انتظار می رود با فروش ارز خود به بهبود وضع ارزی و مساعدت برای تحقق سیاست های اقتصادی ضد تحریم، - به دولت کمک کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجتبی خسروتاج در بیست ودومین سالروز ملی صادرات در سالن همایش های بین المللی صداوسیما، اظهار کرد: صادرات از منظر اقتصاد کلان به سبب نقش آن در تخصیص بهینه عوامل تولیدی، افزایش مقیاس تولید، خلق فرصت های شغلی مولد، ارتقاء بهره وری تولید، گسترش و تعمیق دانش، تجربه و فناوری، توسعه پایدار ظرفیت های تولیدی و تجاری، توان افزایی رقابتی و از همه مهم تر ایجاد فضای محک زدن تاب آوری اقتصاد ملی و ارتقاء مقاومت اقتصاد و ایجاد امواج توسعه ای، اهمیت فزاینده ای دارد.

بیست ودومین سالروز ملی صادرات نیز در شرایط سیاسی – اقتصادی متفاوتی در صحنه تجارت جهانی و منطقه ای از نظر جنگ تعرفه ای، افزایش نااطمینانی و بالارفتن ریسک کشوری برگزار می شود.

وی افزود: در شرایط کنونی و به ویژه در سال حمایت از تولیدات ملی ضرورت پرداختن به امر صادرات به صورت همه جانبه دوچندان می شود و نمی توان تنها به رشد 10 هزار درصدی صادرات طی چهار دهه که امر مبارکی است، بسنده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرکنندگان با فروش ارز خود به بهبود وضعیت ارزی کمک کنند

صادرکنندگان با فروش ارز خود به بهبود وضعیت ارزی کمک کنند