مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مهر 1397 ساعت 10:552018-10-21اقتصادي

با افزایش نرخ دلار به توسعه صادرات خوش بین هستیم


نایب رییس انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان گفت: با افزایش نرخ دلار و اعمال تورم جهانی بر قیمت ارز، صنعت می تواند به صادرات خوش بین باشد.

- رضا چینی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص وضعیت صادرات کشور با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر این مهم، اظهار کرد: صادرات سرلوحه و راه نجات صنعت است و تأکید مقام معظم رهبری نیز همواره بر این اصل است.

وی با بیان اینکه با افزایش نرخ دلار و اعمال تورم جهانی بر قیمت ارز، صنعت می تواند به صادرات خوش بین باشد، افزود: مشکل اساسی در سال های گذشته این بود که اگر شرایط رقابتی خوبی هم وجود داشت، در سال های بعد آن هزینه های تولید در داخل افزایش می یافت و با توجه به عدم تغییر نرخ دلار، صادرکننده بازار خود را از دست می داد.

نایب رییس انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان افزود: در صورت تک نرخی شدن ارز توسط دولت این مشکلات به طورقطع برطرف خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه صادرات با جهان به معنای ارتباط با جهان است، تصریح کرد: شرایط جهانی به گونه ای است که یک طرف دنیا و سمت دیگر ایران قرار دارد.

به عنوان مثال در چین به تولیدکننده ایرانی اعلام می شود به دلیل داشتن پاسپورت ایران امکان خرید قطعه را ندارد که نشان می دهد ساختار جهانی به گونه ای بسته شده و به شکل کنونی دیگر توان مبارزه نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با افزایش نرخ دلار به توسعه صادرات خوش بین هستیم

با افزایش نرخ دلار به توسعه صادرات خوش بین هستیم