مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مهر 1397 ساعت 10:212018-10-21پزشكي

آمار پیوند کلیه از مرگ مغزی در ایران اعلام شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی شادنوش در سومین روز از برگزاری نخستین کنگره بین المللی پیوند عضو با حضور بیش از هزار شرکت کننده از 83 کشور جهان در ترکیه، - رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، گفت: پیوند کلیه در ایران در سال 2017 به بیشترین آمار پیوند از فرد مرگ مغزی یعنی به میزان 60 درصد رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی شادنوش در سومین روز از برگزاری نخستین کنگره بین المللی پیوند عضو با حضور بیش از هزار شرکت کننده از 83 کشور جهان در ترکیه، ضمن بیان تاریخچه فرآیند اهدای عضو و پیوند اعضای کشور، آمار دقیقی از روند پیشرفت این فرآیند در خلال سالیان گذشته تاکنون در استان های مختلف کشور و همچنین اهدای عضو از فرد مرگ مغزی براساس آمار های جهانی (به صورت مقایسه آماری) ارائه کرد و گفت: شاخص اهدای عضو ایران (PMP) در 18 سال گذشته افزایش مستمر و قابل توجهی داشته و اکنون به بیش از 11.

5 رسیده است.

گرچه تا رسیدن به حد مطلوب جهانی که 25 بوده، راه طولانی در پیش است.

شادنوش ادامه داد: پیوند کلیه در ایران در سال 2017 به بیشترین آمار پیوند از فرد مرگ مغزی یعنی به میزان 60 درصد رسیده است.

بنابر اعلام وبدا، وی خاطرنشان کرد: برپایی مراکز فراهم آوری و شناسایی اعضا و نسوج پیوندی در تمام نقاط ایران از سیاست های و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار پیوند کلیه از مرگ مغزی در ایران اعلام شد

آمار پیوند کلیه از مرگ مغزی در ایران اعلام شد