مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مهر 1397 ساعت 10:202018-10-21اقتصادي

عرضه نسل جدید سیستم های کاهش افت ولتاژ برق از سوی محققان کشور


اخیرا گروهی از محققان شهرک فناوری الکترونیک به طراحی و ساخت نسل جدیدی از سیستم های کاهش افت ولتاژ در شبکه های توزیع برق دست یافتند که به گفته آنها این سیستم به گونه ای طراحی شده است که قابل بهره برداری در ساخت کوره های قوس الکتریکی نیز هست.

- دکتر علی برادران رضایی، یکی از محققان این طرح در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه ساخت اتوبوسترهای قدیمی در انحصار چند کشور بود که عملکرد آن بر مبنای تپ چنجر (که یک کلید مکانیکی است) بوده است که در آن با اضافه کردن سر بندی های متعدد (تپ) به ترانس های برق و بهره گیری از تپ چنجر مکانیکی امکان تغییر ولتاژ به صورت تحت بار میسر می شود.

وی با بیان اینکه تغییر تپ در زمان افت ولتاژ برق رخ می دهد، خاطر نشان کرد: تغییر تپ در شبکه توزیع برق همراه با ایجاد جرقه های بسیار شدید و تنش های مکانیکی بسیار بالایی همراه است که منجر به کاهش عمر تجهیزات در شبکه می شود.

برادران رضایی اضافه کرد: از سوی دیگر برای مهار صدمات ناشی از این جرقه ها شرکت های سازنده مجبور به استفاده از آلیاژهای بسیار گران قیمت در تیغه های کلید این دستگاه هستند؛ از این رو در این پروژه تلاش کردیم تا سیستم جدیدی برای جلوگیری از بروز این مشکلات در شبکه های توزیع برق طراحی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه نسل جدید سیستم های کاهش افت ولتاژ برق از سوی محققان کشور

عرضه نسل جدید سیستم های کاهش افت ولتاژ برق از سوی محققان کشور