مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مهر 1397 ساعت 04:202018-10-21حوادث

زلزله، بلایی که در کمین خطوط ریلی است


یافته های یک پژوهش تحلیلی که توسط پژوهشگران دانشگاهی انجام شده، نشان می دهد که در احداث خطوط ریلی، بایستی توجه ویژه ای به زلزله خیز بودن منطقه و آسیب پذیری های آن کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمل ونقل ریلی به عنوان دومین شیوه زمینی حمل ونقل به دلیل مصرف سوخت کمتر، ایمنی بالاتر، آلودگی کمتر زیست محیطی و راحتی بیشتر به شکل ویژه ای مورد توجه است.

بااین حال، یکی از مسائلی که همواره عملکرد سیستم های حمل ونقل ازجمله حمل ونقل ریلی را دچار مشکل ساخته و از میزان اطمینان مشتریان به آن ها کاسته است، مسئله بروز حادثه و خسارت جانی و مالی ناشی از آن است.

دسته ای از این حوادث ناشی از بلایای طبیعی هستند که در مواردی می توانند سبب رخداد حوادثی چون خروج قطار از خط، تخریب روسازی راه آهن و ریزش دیوارهای حفاظتی شوند.

به بیان محققان، زلزله پدیده ای است طبیعی که هرازچندگاه بخشی از زمین را می لرزاند و خرابی هایی به بار می آورد.

بر اساس گزارش سازمان ملل، در کشور ایران، زمین لرزه، مخاطره غالب را در بین سوانح طبیعی دارا است و اغلب، خسارات زیادی را به کشور وارد می سازد.

درجه بندی خطر نسبی زلزله مناطق مختلف کشور در استاندارد مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن گویای آن است که در حدود 73 درصد از طول خطوط اصلی موجود در شبکه راه آهن کشور در مناطقی با خطر نسبی زیاد زمین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله، بلایی که در کمین خطوط ریلی است

زلزله، بلایی که در کمین خطوط ریلی است