مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مهر 1397 ساعت 13:402018-10-20اقتصادي

پاتک خشک کاری برنج به کشت غرقابی


کارشناس مسئول دفتر برنج جهاد کشاورزی گلستان گفت: اگر بتوان در روش خشک کاری، مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت را در مرحله آبیاری و کنترل علف هرز و نیز آفات و بیماری ها درست مدیریت کرد، - مشکلی در این روش وجود ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این شرایط کم آبی که استان گلستان و همه کشور با آن مواجه است، امسال برخی کشاورزان گلستانی برنج را به روش نوین خشک کاری که در مصرف آب صرفه جویی می شود، کشت کردند.

برای بررسی عملکرد خشکه کاری در استان گلستان به سراغ مسئولان مربوطه رفتیم.

مهدی محمدرضاپور کارشناس مسئول دفتر برنج جهاد کشاورزی گلستان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در استان گلستان در بیشتر موارد با کمبود آب مواجه هستیم و از آنجایی که در دوران خشکسالی نیز به سر می بریم، این عوامل خسارت جبران ناپذیری بر اراضی زراعی و باغی استان وارد کرد و کشاورزان دچار مشکلات معیشتی شدند.

وی افزود: در زمینه امنیت غذایی، از آنجایی که کشت برنج در استان از مصرف نامتعارف آب برخوردار بود و به روش سنتی کشت می شد، بنابراین اقدام به تغییر روش کشت کردیم.

کارشناس مسئول دفتر برنج جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: با توجه به آن که برنج از خانواده غلات است، می تواند در بستر خشک نیز همانند گندم کشت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاتک خشک کاری برنج به کشت غرقابی

پاتک خشک کاری برنج به کشت غرقابی