مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مهر 1397 ساعت 12:252018-10-20پزشكي

سبک فرزندپروری ایرانی ها لنگ می زند


یک روانشناس با اشاره به اینکه سبک مقتدرانه مناسب ترین نوع روش تربیتی فرزندان است، گفت: متاسفانه فرزند پروری در ایران یا سهل انگارانه و آسان گیر و یا به صورت استبدادی است.

- سینا رییسی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه دوران نوجوانی بین سنین 11 تا 18 سال در روانشناسی رشد بوده و از موارد بسیار حساس است، اظهار کرد: از زمان پیوند بین دو نفر دوران نوجوانی فزرند مشخص می شود یعنی اینکه خانواده، پدر و مادر چه تیپ شخصیتی دارند و روش فرزند پروری آنها از ابتدا چگونه بوده است.

به طور مثال اگر خانوادهای روش استبدادی به کار گرفته و پدر یا مادر فرزند را مورد تنبیه قرار دهد، نباید انتظار داشت که این کودک در دوران نوجوانی رفتارهای هنجاری از خود بروز دهد.

این روانشناس با اشاره به اینکه بلوغ قطعی پرخاشگری از 11 سالگی آغاز خواهد شد، تصریح کرد: تفکر منطقی از این سن شکل می گیرد، قبل آن کودک ابتدایی تر به مسائل پیرامون خود توجه می کند بنابراین واکنش های چندانی به نوع برخورد والدین نشان نمی دهد اما از سنین 11 سالگی دیدگاه کودک به رفتار والدین تغییر خواهد کرد.

نوجوان فردی دم دمی مزاج نیست استاد دانشگاه آموزش عالی خزر محمودآباد با اشاره به اینکه برخی افراد فکر می کنند نوجوان فردی دم دمی مزاج است، گفت: نوجوان به دلیل مدل تفکر خود انتخاب گر می شود، دیگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سبک فرزندپروری ایرانی ها لنگ می زند

سبک فرزندپروری ایرانی ها لنگ می زند