مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مهر 1397 ساعت 11:202018-10-20اجتماعي

نظر خواندنی «کردوانی» در مورد کشت گندم و هندوانه


کردوانی با اشاره به اینکه هندوانه جزء کم آب برترین گیاهان است و هیچ گیاهی نسبت به آن آب بری کمتری ندارد، گفت: برخی از طرفداران محیط زیست می گویند خودکفایی گندم ننگ است و گندم را گیاه آب بر قلمداد می کنند.

- پروفسور پرویز کردوانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: سیستم آبیاری قطره ای برای باغ است و باغات قدیمی را نمی توان به سیستم آبیاری قطره ای تجهیز کرد چراکه ریشه درختان چندین متر پایین تر از سطح خاک است و آبیاری قطره ای فقط سطح خاک را آبیاری می کند و بر این اساس باغ خشک خواهد شد.

وی ادامه داد: آبیاری بارانی نیز جوابگو نیست و برای مناطقی که وزش باد در آن کم باشد پاسخگو نیست و از دیگر معایب این سیستم آبیاری می توان به تبخیر 50 تا 60 درصدی آب اشاره کرد که به همین منظور برای کاهش تبخیر آب در آبیاری بایستی پای گیاه را کلش بزنند تا تبخیر نشود.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: گاهی برخی از اساتید عنوان می کنند که آبیاری غرقابی به افزایش سطح آب های زیرزمینی کمک می کند که در پاسخ به این افراد باید گفت که آبیاری غرقابی و نفوذ آب به زمین نمی تواند کمبود و کاهش 100 متری آب را در سفره های زیرزمینی جبران کند و این چه کاری است با هزینه زیاد آب را به وسیله چاه از زمین استخراج کرده و توسط آبیاری غرقابی به زمین برای تغذیه سفره های زیرزمینی استفاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر خواندنی «کردوانی» در مورد کشت گندم و هندوانه

نظر خواندنی «کردوانی» در مورد کشت گندم و هندوانه