مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مهر 1397 ساعت 11:052018-10-20اقتصادي

دوشنبه بازار در شهرهای مختلف


بازارهای محلی که از آن با نام بازارهای هفتگی یاد می شود، از زمان های دور در بسیاری از شهرهای ایران به ویژه شهرهای شمال کشور بر پا می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام فروشگاه بزرگ ایرانیان، محصولاتی که در این بازارها به فروش می رسد عبارتند از محصولات دامی، صنایع دستی، محصولات کشاورزی و پوشاک.

هدف از برپایی بازارهای هفتگی بازارهای هفتگی می توانند در یکی از روزهای هفته از شنبه تا جمعه تشکیل شوند که با توجه به آیین، رسم و رسوم، باورها و اعتقادات شهرهای مختلف در روزهای خاصی مثل دوشنبه برگزار می شود.

بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازکارشناسان فروشگاه بزرگ ایرانیان هدف از برپایی بازارهای هفتگی، برآوردن نیازهای یک محل و یا شهر با فراهم کردن کالاهایی با قیمت مناسب و اعمال کردن تخفیف برای حراج کردن محصولات است.

چرا دوشنبه بازار؟ شاید شما هم در مورد تاثیر زمان در انجام کارها مطالبی شنیده باشید.

این نظریه مبنای علمی و دینی دارد.

برای مثال در مورد روز دوشنبه، از حضرت امیرالمومنین علی (ع) روایت است: دوشنبه روز سفر و جست وجوی معاش است که با اسامی امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نامگذاری شده است.

شاید یکی از دلایلی که فروشندگان از این روز خاص برای فروش محصولاتشان استفاده می کنند، تشویق اولیا دین برای کسب روزی در روز دوشنبه باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوشنبه بازار در شهرهای مختلف

دوشنبه بازار در شهرهای مختلف