مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مهر 1397 ساعت 10:302018-10-20بين الملل

آمریکا از سازمان ملل خواست آماده خروج از کوزوو شود


آمریکا از دبیرکل سازمان ملل خواست تا برنامه ای برای خروج هیات سازمان ملل در کوزوو پس از دو دهه حضور در این کشور، ارائه دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت، هیات سازمان ملل در کوزوو که به UNMIK معروف است علی رغم اتمام حکم اختیاراتش برای حمایت از صلح در کوزوو، همچنان در این کشور باقی مانده و هیچ تغییری نکرده است.

براساس نامه ای مورخ 9 اکتبر سال جاری میلادی، هیلی از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل خواست تا یک استراتژی برای بررسی ماموریت هیات سازمان ملل در کوزوو ارائه کند که منجر به خروج این هیات از این کشور شود.

به دنبال جنگ 1998 تا 1999 میلادی میان نیروهای صرب و آلبانی های حامی استقلال در کوزوو، هیات سازمان ملل به عنوان یک دولت موقت در کوزوو در سال 1999 تشکیل شد.

در ابتدا این هیات قدرت های گسترده ای در خصوص این منطقه داشت، اما به دنبال استقلال کوزوو در سال 2008 میلادی حضور سازمان ملل در این کشور کمرنگ شد.

هیات سازمان ملل در کوزوو با داشتن 300 کارمند غیرنظامی و چندین افسر پلیس و افسر نظامی در حال حاضر موظف است تا امنیت، ثبات و احترام به حقوق بشر را در این کشور ارتقاء بخشد.

هیلی در این نامه نوشت: بررسی عملکرد هیات سازمان ملل در کوزوو اطلاعاتی به شورای امنیت خواهد داد تا بتواند حضور سازما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا از سازمان ملل خواست آماده خروج از کوزوو شود

آمریکا از سازمان ملل خواست آماده خروج از کوزوو شود