مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مهر 1397 ساعت 15:152018-10-18اقتصادي

کمبود نیروی قضایی در سیستان و بلوچستان


رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان با کمبود نیروی قضایی مواجه است و در این استان 31 درصد قضات بومی هستند و مابقی قضات غیربومی هستند .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست با دیده بانان اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: در شش ماهه امسال بیش از 135 هزار پرونده به محاکم دادگستری استان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش را نشان می دهد.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم چنین بیش از 130 هزار پرونده نیز مختومه شده که این آمار نیز رشد 5 درصدی را نشان می دهد.

وی گفت: کمبود کادر قضایی و عدم ماندگاری قضات در استان مهم ترین مشکل استان سیستان و بلوچستان است که امیدواریم با پیگیری هایی که صورت می گیرد این مشکل برطرف شود.

وی تصریح کرد: معتمدان و ریش سفیدان سیستان و بلوچستان تا کنون توانستند اختلافات بزرگی را به سازش تبدیل کنند که می توان گفت در طول سالیان قبل ده ها پرونده قضایی بسیار سنگین به کمک این افراد در سیستان و بلوچستان حل و فصل شده است.

حمیدی با اشاره به این که هرچند لازم است احکام قضایی صادر و اجرا شود، عنوان کرد: معتمدان سیستان و بلوچستان تاکنون فتنه های زیادی را در این استان خاموش کرده اند و ما معتقدیم تلاش آنان برای حل اختلافات در حقیقت اجازه نمی دهد بین مردم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود نیروی قضایی در سیستان و بلوچستان

کمبود نیروی قضایی در سیستان و بلوچستان