مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مهر 1397 ساعت 11:302018-10-17اقتصادي

سیل، ارمغان ارزانی مصالح رودخانه ای در گیلان


​کارشناس بخش معدن سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان گفت: ارزانی مصالح رودخانه ای منجر به برداشت های بی رویه شده است و این امر یکی از عوامل وقوع سیل در گیلان است.

- رحیمی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه تصرف بستر رودخانه و برداشت های بی رویه از عوامل وقوع سیل در استان است، گفت: متاسفانه سودجویان منافع خود را فدای منافع عمومی جامعه می کنند و با سود سرشاری که از فروش شن و ماسه نصیبشان می شود، بستر رودخانه های استان را هر روز زخمی تر از روز قبل می کنند.

وی افزود: به انداره کافی مصالح کوهی برای نیاز پروژه های عمرانی در استان وجود دارد، اما شرکت ها به دلیل اینکه هزینه حمل و نقل کمتری بپردازند،از مصالح کوهی صرف نظر می کنند و به جان رودخانه ها می افتند.

رحیمی ادامه داد: اخیرا مشاهده شده که سیل در گیلان خسارتهای زیادی به بارآورد،این در حالیست که اگر به درستی از رودخانه ها حفاظت می شد شاهد خسارت کمتری به استان بودیم.

وی تصریح کرد: افراد سودجو در گذشته با برداشت های شن و ماسه پول های کلان به جیب زده اند و اصلا برایشان مهم نبود که چه بلایی بر سر محیط زیست استان می آورند.

رحیمی با بیان اینکه زمین خواری و ماسه خواری به بهانه تامین مصالح پروزه های عمرانی در گیلان در حال وقوع است،خاطرنشان کرد: اگر همین امروز کاری نکنیم، فردا دیگر برای نجات رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیل، ارمغان ارزانی مصالح رودخانه ای در گیلان

سیل، ارمغان ارزانی مصالح رودخانه ای در گیلان