مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مهر 1397 ساعت 11:102018-10-17سياسي

مسابقه مقاله نویسی به مناسبت بزرگداشت روز قانون اساسی


معاونت پژوهش و ترویج قانون اساسیِ معاونت حقوقی ریاست جمهوری به مناسبت بزرگداشت روز قانون اساسی مسابقه مقاله نویسی برگذار خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معاونت پژوهش و ترویج قانون اساسیِ معاونت حقوقی ریاست جمهوری در نظر دارد به مناسبت 12 آذر روز قانون اساسی جمهوری اسلامی، مسابقه مقاله نویسی با محورها و موضوعات زیر برگزار نماید: 1.

حقوق شهروندی در قانون اساسی قانون اساسی گرایی و الزامات آن، حق بر آموزش، حق بر سلامت، حق بر محیط زیست سالم، حق بر حریم خصوصی، آزادی تشکل ، آزادی اجتماعات و راه پیمایی ها، همه پرسی به عنوان یکی از راه های اعمال قوه مقننه، حق بر امنیت قضایی و برخورداری از دادرسی منصفانه، استقلال قضات و دادگاه ها، حق بر آگاهی و اصل شفافیت در امور عمومی، جایگاه صلح و توسعه در قانون اساسی، بازنگری در قانون اساسی.

2.

قوای عمومی و روابط میان آنها در قانون اساسی مسئولیت رییس جمهور در اجرای قانون اساسی، جایگاه قوه مجریه در قانون اساسی، جایگاه قوه مقننه در قانون اساسی، جایگاه قوه قضاییه در قانون اساسی، تداخل صلاحیت های قوای سه گانه، هماهنگی و همکاری میان دولت و مجلس و نقش آن در اصلاح و توسعه امور کشور، فرآیند مطلوب وضع قوانین و مقررات در کشور، بررسی میزان وفاداری نهادها و مقامات به قانون اساسی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسابقه مقاله نویسی به مناسبت بزرگداشت روز قانون اساسی

مسابقه مقاله نویسی به مناسبت بزرگداشت روز قانون اساسی