مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مهر 1397 ساعت 10:202018-10-17دانش

تبرهایی که از هر سو به سر جنگل می بارد


عضو هیئت علمی گروه جنگلداری دانشگاه آزاد واحد چالوس با اشاره به این که نیاز اقتصادی مهم ترین دلیل قاچاق چوب است، گفت: واقعیت جنگل های شمال این است که دیگر رمقی برای آنها نمانده و باید فکری کرد.

- مجید اسحاقی در گفت وگو با ایسنا با بیان این که جنگل یک علم سه وجهی اقتصادی، اجتماعی و اکولوژیک است، اظهار کرد: اگر مدیری بتواند سه مقوله اقتصاد، اجتماع و اکولوژی را همزمان با هم پیش ببرد، مدیر موفقی خواهد بود و در صورتی که هرکدام از اینها به نوعی دچار آشفتگی شوند مدیریت در عرصه منابع طبیعی دچار اختلال می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در ایران و به ویژه شمال کشور، قاچاق چوب به فراوانی دیده می شود، تصریح کرد: بخش زیادی از نیاز روزمره جنگل نشینان و یا مردمانی که در حاشیه جنگل زندگی می کنند مانند سوخت، درآمد و حتی استفاده از محصولات فرعی آن موجب می شود تا قاچاق چوب در این مناطق افزایش یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد چالوس خاطرنشان کرد: هم چنین تا پیش از سال 80، برخی شرکت های خارج از منطقه، با نشانه گذاری درختان، آنها را قطع و از منطقه خارج می کردند که این امر نیز آسیب فراوانی به شمال کشور و جنگل وارد کرد چرا که از چوبی که باید در مازندران استفاده می شد و سود آن به جنگل نشینان بر می گشت به سایر نقاط ایران تعمیم داده می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبرهایی که از هر سو به سر جنگل می بارد

تبرهایی که از هر سو به سر جنگل می بارد