مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مهر 1397 ساعت 10:052018-10-17اقتصادي

تعاونی های صیادی جایگزین دلالان ماهی شوند


رییس هیئت مدیره اتحادیه صیادی های چابهار و کنارک گفت: صیادان خواستار جایگزینی تعاونی های صیادی به جای دلالان ماهی هستند که نظم بازار را به هم زدند و مرتب از صیادان اخاذی می کنند.

- ناخدا علیم افشار در گفت وگو با ایسنا- اظهار کرد: عاملان در واقع نمایندگان کارخانه های فرآوری و تن ماهی هستند که در هر اسکله 4 تا 5 نماینده هر کارخانه برای خرید ماهی صیاد دارد و این عاملان دوباره هر کدام برای خودشان نماینده انتخاب کردند؛ در واقع ماهی سه چهار دست می چرخد تا به کارخانه دار برسد؛ خود کارخانه دار هم از این وضع و رشد عاملان ناراضی است.

وی افزود: ما 32 تعاونی صیادی فعال در 11 بندر ماهیگیری چابهار و کنارک داریم که که هرکدام به طور متوسط 60 لنج را تحت پوشش دارند و می توانند زیرنظر اتحادیه ماهی را از صیاد بخرند و به کارخانه دار بفروشند و تجهیزات را هم تهیه کنند؛ بارها اعلام کردیم عاملان حذف و به جای آن ها تعاونی های صیادی، صید را از صیادان خریداری و به کارخانه دار بفروشند که البته موافقت کارخانه دار راهم در پی داشته اما موفق نشدیم.

از شیلات خواستیم تا ضمن برخورد با آن ها خرید و فروش عاملان را غیرقانونی کند که البته اقداماتی انجام شده اما کافی نبوده است چراکه عاملان قدرت بسیاری دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعاونی های صیادی جایگزین دلالان ماهی شوند

تعاونی های صیادی جایگزین دلالان ماهی شوند