مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1397 ساعت 18:462018-10-16سياسي

سازوکار پیچیده خروج ایران از لیست سیاه FATF


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، از روز 23 مهرماه، اجلاس جدید کارگروه ویژه اقدام مالی FATF در شهر پاریس فرانسه آغاز شد و یکی از مهم ترین دستورکار های این اجلاس، - با توجه به اینکه سازوکار تصمیم گیری در FATF براساس اجماع موثر است و حداقل سه عضو این نهاد مخالف ایران هستند، احتمال خروج ایران از لیست سیاه این نهاد بین الدولی بسیار اندک است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، از روز 23 مهرماه، اجلاس جدید کارگروه ویژه اقدام مالی FATF در شهر پاریس فرانسه آغاز شد و یکی از مهم ترین دستورکار های این اجلاس، بررسی اقدامات صورت گرفته توسط ایران با توجه به برنامه اقدام FATF است.

تیرماه 95، دولت ایران پذیرفت که برنامه اقدام 41 بندی FATF را اجرایی کند و این نهاد بین الدولی هم به صورت موقت کشورمان را از لیست سیاه تعلیق کرد.

دولت بخصوص بعد از تصویب شدن آخرین لایحه درخواستی FATF در مجلس شورای اسلامی یعنی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم معتقد است بخش اعظم برنامه اقدام را اجرایی کرده است و ایران باید به صورت کامل از لیست سیاه FATF خارج شود، اما آیا این امر محقق خواهد شد؟ پاسخ دادن به این سوال، مستلزم پاسخ دادن به چهار سوال زیر است: الف- اعضای FATF چه کشور هایی هستند؟ ب- سازوکار تصمیم گیری در FATF چگونه است؟ آیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازوکار پیچیده خروج ایران از لیست سیاه FATF

سازوکار پیچیده خروج ایران از لیست سیاه FATF