مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1397 ساعت 16:102018-10-16اقتصادي

انجام پایش مستمر برای بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان


با توجه به کاهش دما، پایش مستمر دامپزشکی استان برای بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تمام نقاط استان در حال انجام است.

- مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با توجه به کاهش دما، پایش مستمر دامپزشکی استان برای بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تمام نقاط استان در حال انجام است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، احمد شریعتی اظهار کرد: عدم وجود بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که جزو بیماری های مشترک بین انسان و دام است طی اجرای طرح پایش هدفمند آنفلوانزای پرندگان و نیز مراقبت فعال این بیماری در سال جاری در استان به اثبات رسیده که طی آن بیش از 10 هزار و275 مورد بازدید از مراکز مختلف سنتی و صنعتی پرورش طیور انجام و قریب 15 هزار مورد نمونه برداری از طیور این واحدها انجام شده و نتایج آزمایشگاهی بیش از 16 هزار آزمایش در آزمایشگاه های تحت پوشش این اداره کل بیانگر عدم وجود بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان درکل جمعیت طیور استان است.

وی ادامه داد: بروز آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی کشور های مختلف جهان، وجود آلودگی و گردش تیپ های مختلف ویروس آنفلوانزا در طیور بومی، صنعتی و حتی وحشی کشور را بالا برده است و هرساله با مهاجرت و جابجایی پرندگان مهاجر، احتمال ورود ویروس های جدید و حتی تحت تیپ ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام پایش مستمر برای بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

انجام پایش مستمر برای بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان