مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1397 ساعت 13:552018-10-16بين الملل

باجگیری با خون جمال


خبرها حاکی از مرگ دردناک جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی است که گویا خونش هجمه ای جهانی علیه عربستان شکل داده است و البته فرصتی برای مدعیان که باج گیری از سعودی ها را به اوج برسانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- منطقه خراسان، قتل به سبک پالپ فیکشن تارانتینو، تشبیهی است که روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام ارشد امنیتی آمریکا از نحوه به قتل رسیدن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد دولت عربستان سعودی مطرح کرده است، پس از گذشت 15 روز ناپدید شدن گویی مرگ و قتل وی بر همگان مبرهن شده و دولت ریاض شواهد معتبری برای تبری جویی از این قتل ندارد.

اما چگونه چنین رسوایی پر سروصدایی دامن دولت عربستان را گرفته است؟ ماجرا از آنجا شروع شد که خاشقجی برای ثبت عقد خود با همسر جدیدش پای به کنسولگری عربستان در استانبول می گذارد، اما دیگر مجالی برای خروج از آن نمی یابد و خبر ناپدید شدن وی توسط همسرش به اطلاع جهانیان رسید.

گویی دولت عربستان نه تنها برای خاشقجی بلکه برای سایر منتقدان ذی نفوذ خود خوابی شوم دیده بود.

خالد بن فرحان آل سعود شاهزاده مخالف حکومت ریاض بیان کرده که علاوه بر خاشقجی، پنج شاهزاده مخالف نیز پس از جلسه ای با مقامات سعودی، پس از مطرح کردن انتقاداتی در خصوص سرکوب مخالفان و پس از همان جلسه دستگیر شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باجگیری با خون جمال

باجگیری با خون جمال