مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1397 ساعت 13:152018-10-16فرهنگي

هر روز یک بنای تاریخی در کرمان شناسایی می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، گفت: به طور میانگین روزانه یک بنای تاریخی یا محوطه باستانی جدید در این استان شناسایی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غلامرضا فرخی در دیدار با فرماندار شهرستان راور در محل فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر 7000بنای تاریخی در استان کرمان شناسایی شده که از این تعداد 700 اثر در فهرست آثار ملی و هفت اثر در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه انتظار می رود بیش از 12 هزار بنای تاریخی در استان کرمان وجود داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر به طور میانگین روزانه یک بنای تاریخی یا محوطه باستانی جدید توسط اهالی بومی، دوستداران میراث فرهنگی، شوراهای اسلامی، دهیاری ها و یا کارشناسان این اداره کل معرفی و یا شناسایی می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه اعتبارات دولتی پاسخگوی مرمت بناهای تاریخی نیست، افزود: با اعتبارات موجود نمی توان حتی پنج درصد از این قبیل بناها را در هر سال مرمت و بازسازی کرد.

فرخی با بیان اینکه در سفر به شهرستان های استان کرمان، اغلب فرمانداران، شهرداران یا دهیاران از عدم مرمت بناها و آثار تاریخی گلایه دارند، افزود: بدون شک در هر نقطه از استان پهناور کرمان یک بنا و یا محوطه باستانی وجود دارد که کل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر روز یک بنای تاریخی در کرمان شناسایی می شود

هر روز یک بنای تاریخی در کرمان شناسایی می شود