مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1397 ساعت 12:402018-10-16اقتصادي

ازدواج، عشق و قهوه؛ هر چیزی قیمتی دارد


یک جامعه شناس می گوید اگر جامعه شناسان برای مسائل و معضلات اجتماعی چاره اندیشی نکنند، این معضلات زیر سایه منطق بازار و اقتصاد قرار خواهد گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حمزه نوذری در نخستین نشست بررسی مسائل اجتماعی_اقتصادی ایران با عنوان آنچه با پول نمی توان خرید (کالایی شدن جامعه) از سوی جهاد دانشگاهی البرز در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت: مسائل اجتماعی که در گذشته به شیوه های دیگری می شد با آنها مقابله کرد امروزه به گونه ای شده که می توان آنها را به صورت پولی در بازارهای مختلف رفع کرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون همه چیز را می توان با پرداخت پول خرید مانند کرایه دادن کف دست، پیشانی و پشت سر که محلی برای حک کردن تبلیغات شده یا ایستادن در صف های گرفتن ویزا، اجاره دادن رحم، گرفتن مدارک تحصیلی در پردیس های دانشگاهی، جنگیدن که به عنوان نمونه می توان به خرید سربازان مزدور سومالیایی توسط ارتش آمریکا اشاره کرد؛ اینها نمونه هایی از بازارهای سیاه در جهان هستند.

نوذری در ادامه گفت: سوالی که برای خیلی ها به وجود می آید این است که چه اشکالی دارد همه چیز قابل خرید و فروش و مبادله باشد؟ منطق بازار می گوید که این اتفاق انتخاب های انسان ها را بیشتر می کند و در مواقعی که توان و انگیزه وجود داشته باشد موردی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازدواج، عشق و قهوه؛ هر چیزی قیمتی دارد

ازدواج، عشق و قهوه؛ هر چیزی قیمتی دارد