مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1397 ساعت 12:152018-10-16اقتصادي

17 میلیارد تومان نیاز نوسازی مسجد جامع ساری


معاون میراث فرهنگی استان مازندران می گوید: براساس برآوردهای انجام شده، اعتباری معادل 17 میلیارد تومان برای مرمت کامل مسجد جامع ساری نیاز است.

- عبدالمطلب شریفی در گفت وگو با ایسنا می گوید: با تشکیل ستاد بحران با موضوع مسجد جامع ساری و به ریاست استاندار مازندران، برنامه ریزی ها برای مرمت ها، نظارت و تامین اعتبار این پروژه آغاز شد و اکنون نیز کارگاه مرمت این بنای تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.

او با بیان این که کارگاه مرمت مسجد جامع ساری فعال شده و در حال حاضر بخش های تاریخی این مسجد قدیمی در دستور کار قرار گرفته اند، ادامه می دهد: میراث فرهنگی ناظر مرمت ها در این پروژه است و شهرداری ساری مجری طرح مرمت و برخی دستگاه ها تامین اعتبار مالی را بر عهده دارند، که بخشی از آن توسط وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تامین می شود و تامین اعتبار بخشِ تاریخی مسجد را نیز سازمان میراث فرهنگی بر عهده گرفته است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی در این مسجد، اظهار می کند: در نخستین قدم گنبد ایوان اصلی در بخش جنوبی مسجد در دستور کار قرار گرفت و تاق گنبد نصب شد.

او با اشاره به حضور معمارانِ اصفهانی در مسجد جامع ساری با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی برای این عملیات می افزاید: آن ها تاق ایوان جنوبی را نصب کردند و اکنون بیشتر روی بخش تاریخی مسجد مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

17 میلیارد تومان نیاز نوسازی مسجد جامع ساری

17 میلیارد تومان نیاز نوسازی مسجد جامع ساری