مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1397 ساعت 11:502018-10-16اقتصادي

آمادگی تجار ایران و عراق برای معامله با ریال و دینار


به گفته رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق پیشنهاد بخش خصوصی فعال در این بخش انجام مبادلات تجاری به صورت دینار و ریال است ضمن اینکه لزوم بازگشت ارز صادرات به کشور ضروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یحیی آل اسحاق - رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق - درباره الزامی شدن بازگشت ارز حاصل از صادرات به افغانستان و عراق که پیش از این از پیمان سپاری ارزی مستثنی شده بودند، اظهار کرد: هیچ تردیدی بر اینکه ارز حاصل از صادرات باید به کشور بازگردد نیست ولی در مورد عراق باید اقتضائات این کشور را نیز در نظر گرفت.

وی افزود: صادرات ایران به عراق طی پنج ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد رشد داشته است اما طی روزهای اخیر به دلیل برخی تصمیمات، بخشنامه ها و دستورالعمل ها دچار مشکل شده است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: واقعیت درباره بازار عراق این است که بیشتر خریدها با ریال ایران و از درب کارخانه یا بازار داخلی انجام می شود و مفهومی که دلار در ازای کالا یا خدمات دریافت شود، مطرح نیست.

آل اسحاق با بیان اینکه عراق دومین بازار صادراتی ایران بعد از چین است، گفت: اگر می خواهیم بازار عراق را به عنوان بازار هدف صادراتی برای خودمان حفظ کنیم، باید اقتضائات آن را نیز بپذیریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی تجار ایران و عراق برای معامله با ریال و دینار

آمادگی تجار ایران و عراق برای معامله با ریال و دینار