مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1397 ساعت 10:202018-10-16بين الملل

اولین مذاکرات سه جانبه برای خلع سلاح در مرز دو کره


وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، پیونگ یانگ، سئول و فرماندهی سازمان ملل امروز سه شنبه اولین مذاکرات سه جانبه خودشان را درباره غیر نظامی سازی این مرز همزمان با تلاش دو کره برای برقراری صلح برگزار کردند.

- خانه صلح در روستانی پانمونجوم وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، پیونگ یانگ، سئول و فرماندهی سازمان ملل امروز سه شنبه اولین مذاکرات سه جانبه خودشان را درباره غیر نظامی سازی این مرز همزمان با تلاش دو کره برای برقراری صلح برگزار کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبران دو کره در نشست ماه گذشته در پیونگ یانگ با رایزنی سه جانبه با فرماندهی سازمان ملل که با نیروهای آمریکایی در کره جنوبی و نظارت بر امور منطقه غیر نظامی شده اشتراکاتی دارد، موافقت کردند تا طرحشان برای خلع سلاح یکی از مرزهای به شدت محافظت شده در جهان تسهیل شود.

توافق مذکور شامل توقف مانورهای نظامی، یک منطقه پرواز ممنوع در نزدیکی مرزشان و حذف تدریجی مین ها و پست های نگهبانی درون منطقه غیر نظامی شده می شود.

براساس بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی، این نشست غیر علنی در روستای مرزی پانمونجوم و به رهبری مقام هایی نظامی در سطح سرهنگ های دو طرف برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین مذاکرات سه جانبه برای خلع سلاح در مرز دو کره

اولین مذاکرات سه جانبه برای خلع سلاح در مرز دو کره