مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1397 ساعت 09:552018-10-16سياسي

پیوستن به CFT نظام بانکی کشور را به شفافیت می رساند


یک کارشناس حقوقی در رابطه با تصویب لایحه الحاق به CFT گفت: این لایحه حلال همه مشکلات کشور نیست اما حداقل هایی ایجاد می کند که نظام های بانکی کشور در مورد منبع، - مصرف امور و مبادلات مالی به شفافیت برسد.

صباح زنگنه در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با تصویب لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT)توسط مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مجلس علی ای حال به مسئولیت خود عمل کرد و در برابر بحث طولانی میان موافقین و مخالفین تصمیم خود را گرفت و نظر خود را در این رابطه اعلام کرد.

البته این لایحه حلال همه مشکلات کشور نیست اما حداقل هایی ایجاد می کند که نظام های بانکی کشور در مورد منبع، مصرف امور و مبادلات مالی به شفافیت برسد.

وی افزود: به نظر می رسد اغلب کشورهایی که با آنها تعامل داریم حتی چین، روسیه، هند و علاوه بر آن کشورهای اروپایی، همگی آنها سوالات متعددی در مورد منابع مالی مطرح می کنند و تراکنش های مالی هم به دقت، شفافیت و جلوگیری از هر نوع پولشویی یا مسائلی از این قبیل نیاز دارد.

این کارشناس حقوقی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نخستین کشور در موضوع مبارزه با تروریسم بوده و طبیعتاً علاقه مند است که نسبت به تبادل منابع مالی گروه های تروریستی در منطقه مثل داعش، جبهه النصره و گروه های تروریستی دیگر کسب اطلاع کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوستن به CFT نظام بانکی کشور را به شفافیت می رساند

پیوستن به CFT نظام بانکی کشور را به شفافیت می رساند