مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مهر 1397 ساعت 13:052018-10-15اقتصادي

سکه هایی که دیگر رونق ندارد


یکی از عوامل اثرگذار بر نرخ ارز سیاست های اقتصادی است و در این زمینه می توان از مسائلی مثل افزایش عرضه پول، سیاست های مناسب مالی و نوع سیاست خارجی در این زمینه نام برد که هرکدام از این عوامل می تواند عملکرد اقتصادی کشور را تحت تأثیر مثبت یا منفی قرار دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدیریت مناسب نرخ ارز در شرایط خاص اقتصاد ایران در جهت کاهش اثرگذاری منفی یکی از مشکلات عمده سیاست گذاران اقتصادی در بیشتر دوره ها بوده است.

سیاست های پولی و ارزی جزیی از سیاست های اقتصادی هستند که هدف از اجرای آن ها ایجاد تعادل در کل اقتصاد کشور در جهت استفاده بهینه منابع است.

یک از دلایل استفاده از سیاست های ارزی برقرار کردن تعادل بین عرضه و تقاضای ارز در بازار است لیکن اگر تغییرات نرخ ارز در کنترل نباشد تعادل بازار ارز برقرار نمی شود و پیامدهای ناگوار زیادی برای بخش های مختلف اقتصاد ایجاد می کند.

تجربه سال های گذشته در کشور نشان می دهد هر زمان درآمدهای ارزی از طریق فروش نفت و فراورده های آن در حد پایینی قرار داشته دولت قدرت کنترل در بازار ارز ازدست داده و مشکلات ارزی به وجود آورده و هر زمان درآمدهای ارزی ناشی از فروش نفت افزایش می یابد دولت از قدرت تسلط بازار ارز برخوردار بوده و با کنترل عرضه ارز، نرخ ارز در جهت کاهش تغییر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکه هایی که دیگر رونق ندارد

سکه هایی که دیگر رونق ندارد