مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مهر 1397 ساعت 12:402018-10-15پزشكي

همدلان بینا نقش موثری برای حضور روشندلان در جامعه دارند


همدلان بینا نقش موثری برای حضور روشندلان در جامعه دارند و حضور نابینایان در جامعه، در ایجاد تعادل روحی و روانی زندگی انسان های صاحب اراده سهم بزرگی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 23 مهرماه مصادف با 15 اکتبر روز جهانی عصای سفید نام گذاری شده است، روز روشندلانی که نه با چشم ظاهر بلکه با چشم باطنی به دنیا می نگرند، نمی توانند ببینند اما با احساس و تخیل رنگ ها و تصاویر را در ذهنشان تصور می کنند چه بسا از افراد بینا قدرت لمس بیشتری داشته باشند.

عرفان سلیمی متولد یکم مهرماه سال 56 نابینا به دنیا آمد، دوران کودکی را در روستا به حفظ قرآن پرداخته و در سن 18 سالگی شروع به درس خواندن کرد و به مدت 14 سال توانست از اول ابتدایی تا مقطع کارشناسی ارشد پیش برود.

سلیمی در سال 87 در سن 31 سالگی با یک دختر نابینا که هم سن و سال خودش است ازدواج کرد و حاصل این ازدواج پسری 9 ساله است که خوشبختانه بینا و سالم به دنیا آمده است.

وی می گوید از سن 12 تا 17 سالگی در خلوت کامل روستا دور از هر دغدغه ای و در فراغت توانستم قرآن را حفظ کنم، در واقع حفظ قرآن موجب شد که من در زمینه تحصیل زودتر پیشرفت کنم و به نتیجه برسم.

او رنگ ها را خوب می شناخت از دریای آبی و آسمان پر از ابر سفید می گفت و اشعار ماموستا هه ژار را با صدای خوش می خواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همدلان بینا نقش موثری برای حضور روشندلان در جامعه دارند

همدلان بینا نقش موثری برای حضور روشندلان در جامعه دارند