مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مهر 1397 ساعت 10:352018-10-14بين الملل

احتمال تحریم کنفرانس ریاض توسط آمریکا و انگلیس


بی بی سی مطلع شده است که دولتهای انگلیس و آمریکا در واکنش به ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست، در حال بررسی گزینه تحریم یک نشست اقتصادی بین المللی در عربستان هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تعدادی از سرمایه داران، شرکت ها و رسانه های غربی در روزهای اخیر اعلام کرده اند که در کنفرانس ابتکار سرمایه گذاری آینده که قرار است در روزهای 23 تا 25 اکتبر (اول تا سوم آبان ماه) در ریاض برگزار شود٬ شرکت نخواهند کرد.

دارا خسروشاهی٬ مدیرعامل شرکت اوبر، استیو کیس٬ از بنیانگذاران شرکت ای اوال (AOL) و باب بکیش٬ مدیر عامل شرکت ویاکام، از جمله چهره هایی هستند که در نشست مذکور شرکت نخواهند کرد.

روزنامه نیویورک تایمز، روزنامه فایننشیال تایمز و شبکه هایی نظیر سی ان ان و سی ان بی سی از این کنفرانس - که به ابتکار محمد بن سلمان ولیعهد عربستان برگزار می شود - کناره گیری کرده اند.

منابع دیپلماتیک به بی بی سی گفته اند که استیو منوچین، وزیر دارایی آمریکا و لیام فاکس، وزیر تجارت بین الملل انگلیس، احتمالا در کنفرانس ریاض شرکت نخواهند کرد.

همچنین دیپلمات های ایالات متحده و اتحادیه اروپا در حال تهیه متن یک بیانیه مشترک هستند که در صورت تایید خبر قتل جمال خاشقجی صادر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال تحریم کنفرانس ریاض توسط آمریکا و انگلیس

احتمال تحریم کنفرانس ریاض توسط آمریکا و انگلیس