مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مهر 1397 ساعت 05:102018-10-14اقتصادي

تاریخ در این شهر مُرد از بس که جان ندارد


هر شهری ویژگی های خاص خودش را دارد؛ نام شهر رشت هم با کوچه پس کوچه های قدیمی، خانه های بزرگ، بازار و بوی کباب و نمِ باران عجین شده؛ پیاده روی در کوچه و زیرکوچه های محله های قدیمی مثل ساغری سازان لذتی است که شاید تنها در این شهر شمالی آن را تجربه کنید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بافت قدیمی شهر رشت، از مهمترین ویژگی های این شهر شمالی است؛ کوچه پس کوچه های باریکی که خانه های بزرگ و حجره های کوچک ولی متعددی را در دل خود جا داده است و تا بازار قدیمی و میدان شهرداری فاصله چندانی ندارد.

این خانه های بزرگ که زمانی مخصوص قشر پولدار شهرنشین بودند، حالا بعد از گذشت بیش از یک قرن یا نیمه مخروبه شده اند یا در اختیار قشری قرار گرفته اند که توان خریداری خانه های نوساز و مدرن را در محله های دیگر ندارند.

البته افرادی هم هستند که به دلیل علاقه به زندگی در این بافت قدیمی، با وجود مشکلاتی همچون عبور سخت ماشین از کوچه ها باز هم ترجیح داده اند در یکی از این خانه های قدیمی ساکن شوند.

نمونه ای از کوچه ای باریک در محله خواهر امام متاسفانه محله های قدیمی شهر رشت، بویژه محله ساغری سازان که به نوعی جزو جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شوند، با مشکلات زیادی مواجه اند؛ مخروبه بودن بسیاری از این خانه و کوچه های تنگ و تاریک باعث شده تا برخی از این محله ها مامن خوبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ در این شهر مُرد از بس که جان ندارد

تاریخ در این شهر مُرد از بس که جان ندارد