مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مهر 1397 ساعت 11:462018-10-13پزشكي

مهمانی طعم ها با دست های یاقوتی مردمان خاش/ آرزوی کوچک زنان بزرگ


سالهاست بانوان سرزمین خاش، با بهره مندی از هنر و توانمندی خود محصولات متنوعی از انار مرغوب این شهرستان، تولید می کنند اما نبود دستگاه دانه کن انار کار آنها را سخت و مشقت بار کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خاش، میوه جات نقش بزرگی در سلامت بدن انسان ایفا می کنند که میوه بهشتی انار با بهره مندی از ارزش غذایی بالا و انواع ویتامین ها و سایر مواد معدنی مورد نیاز بدن یکی از این میوه ها محسوب می شود.

بخش کثیری از مردم شهرستان خاش در حوزه کشاورزی و دامپروری فعالیت می کنند و کاشت انواع محصولات گرم سیری و سرد سیری در این شهرستان به دلیل وجود شرایط اقلیمی مناسب و خاک حاصلخیز طی سال ها استمرار داشته است و مردم نیز از این طریق امرار معاش کرده و نیاز های اساسی زندگی خود را فراهم می کنند.

می توان گفت مرغوب ترین و با کیفیت ترین انار در شهرستان خاش تولید می شود زیرا 600 هکتار از اراضی باغی این شهرستان در سه بخش نوک آباد ایرندگان و مرکزی به کاشت انواع انار اختصاص داده شده است.

وجود تنوع در انار سنگان این محصول را متمایز ساخته است 400 هکتار از اراضی باغی دهستان سنگان از توابع بخش مرکزی شهرستان خاش به کاشت انواع انار تعلق دارد که به عنوان یکی از ظرفیت های خاص این شهرستان تبدیل شده و توانسته در قالب میوه به بازارهای استان و شهرهای همجوار سیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمانی طعم ها با دست های یاقوتی مردمان خاش/ آرزوی کوچک زنان بزرگ

مهمانی طعم ها با دست های یاقوتی مردمان خاش/ آرزوی کوچک زنان بزرگ