مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مهر 1397 ساعت 08:412018-10-13سياسي

FATF ابزار آمریکا برای سخت تر کردن تحریم هاست


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، رجانیوز نوشت: تعهد دادن دولت به FATF برخلاف قانون اساسی و بدون تایید در مراجع ذی صلاح (مجلس شورای عالی و امنیت ملی)، - برخلاف ادعای توجیه کنندگان همکاری های اطلاعاتی با FATF مبنی بر کاهش تحریم ها، این همکاری ها منجر به تنگ تر شدن حلقه تحریم ها می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، رجانیوز نوشت: تعهد دادن دولت به FATF برخلاف قانون اساسی و بدون تایید در مراجع ذی صلاح (مجلس شورای عالی و امنیت ملی)، پشت در های بسته توسط وزارت خارجه پخت و پز شد.

ماحصل آن نیز تبدیل به یک برنامه اقدام (Action plan) و تعهدات 41 گانه گشت که تاکنون توسط دولت در خروجی رسانه ها قرار نگرفته است! این اتفاق در حالی رخ داده که مدعیان شفافیت در تعهدات داده شده به گروه اقدام مالی حاضر به خروج اطلاعات کشور و رسیدن آن به دست این گروه آمریکایی شده است.

تاسف بار آنکه برنامه اجرایی که این سازمان بین دولتی برای ایران تعریف نموده، زیرساخت های انتقال اطلاعات تراکنش های مالی در ایران را برای دیگر اعضای این سازمان که شامل کشور های متخاصمی، چون آمریکا می شود را فراهم می آورد و ایران می بایست در برابر تراکنش های مالی خود پاسخگو باشد و مبتنی بر تحریم های ظالمانه غرب، به خود تحریمی نهاد ها و افراد تحریم شده ایرانی بزند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

FATF ابزار آمریکا برای سخت تر کردن تحریم هاست

FATF ابزار آمریکا برای سخت تر کردن تحریم هاست