مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 مهر 1397 ساعت 17:202018-10-12فرهنگي

جایگزین نوبل ادبیات به «ماریز کُنده» رسید


جایزه جایگزین نوبل ادبیات که امسال در پی عدم برگزاری جایزه اصلی برگزار شد در نهایت به «ماریز کُنده» نویسنده فرانسوی رسید.

- جایزه جایگزین نوبل ادبیات که امسال در پی عدم برگزاری جایزه اصلی برگزار شد در نهایت به ماریز کُنده نویسنده فرانسوی رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از گاردین، پس از این که بنیاد آلفرد نوبل سوئدی نوبل تصمیم گرفت ، به دلیل حواشی مربوط به رسوایی اخلاقی در آکادمی سوئد (مرجع انتخاب برنده نوبل ادبیات) برای اولین بار در هفت دهه اخیر ، جایزه نوبل ادبیات را در سال 2018 برگزار نکند؛ عده ای از چهره های شاخص فرهنگی سوئد دست به کار شدند و جایزه ای را به عنوان جایگزین نوبل به راه انداختند تا جای خالی نوبل اصلی ادبیات را در سال جاری میلادی پر کنند.

این آکادمی ادبی در ابتدا اسامی چهل و هفت نفر از نویسندگان از سراسر جهان را به عنوان نامزدهای اولیه دریافت جایزه جایگزین نوبل ادبیات اعلام کرد و این فهرست را به رای عمومی گذاشت و یک گروه هیات داوران تخصصی به ریاست آن پالسون چهار نامزد نهایی این جایزه را شامل هاروکی موراکامی نویسنده مطرح ژاپنی، نیل گیمن رمان نویس بریتانیایی و دو نویسنده زن، کیم توی از کانادا و ماریز کُنده از فرانسه معرفی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگزین نوبل ادبیات به «ماریز کُنده» رسید

جایگزین نوبل ادبیات به «ماریز کُنده» رسید