مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 مهر 1397 ساعت 11:402018-10-12سياسي

موتورجستجوی سانسور شده گوگل به واقعیت می پیوندد؟


به نظر می رسد علی رغم تکذیب های پیاپی گوگل، این شرکت آمریکایی درحال توسعه یک موتور جستجوی اختصاصی با قابلیت سانسور و فیلترینگ هوشمند برای چین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از وب سایت The Intercept، چندی پیش بود که اخباری در فضای مجازی از بازگشت دوباره شرکت گوگل به بازار چین و احتمال همکاری آنها برای توسعه یک موتور جستجوی اختصاصی که مورد تایید دولت چین باشد و به صورت هوشمندانه نتایج جستجو را برای کاربران چینی سانسور کند، منتشر شد که بعد از آن بارها توسط مقامات گوگل رد و تکذیب شد.

با توجه به وسعت کشور چین و جمعیت بالای آن، بسیاری از غول های تکنولوژی همواره نظر و توجه خاص و ویژه ای به آن دارند و حضور در بازار این کشور برای آنها به معنای موفقیت و دستاوردهای بزرگی خواهد بود.

چند سال پیش شرکت آمریکایی گوگل تحت تاثیر قوانین محدودکننده و سخت گیرانه دولت چین، اعلام کرد که دیگر با این کشور همکاری نمی کند و به همین دلیل نیز بسیاری از سرویس های خود را در این کشور از دسترس خارج کرد.

کشور چین یکی از معدود کشورهایی است که قوانین و مقررات محدودکننده و سخت گیرانه ای برای استفاده از خدمات اینترنتی و آنلاین وضع کرده و به سانسور و فیلترینگ شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها در جهان معروف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موتورجستجوی سانسور شده گوگل به واقعیت می پیوندد؟

موتورجستجوی سانسور شده گوگل به واقعیت می پیوندد؟