مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 مهر 1397 ساعت 11:252018-10-12سياسي

توسعه بیش از ظرفیت، عامل بحران خشکسالی ها در اصفهان


آنچه امروز با عنوان بحران کم آبی در اصفهان شناخته می شود، حاصل روند نادرستی است که از آغازین مهروموم های دهه هفتاد در این استان به اجرا درآمده و قطره قطره اندوخته آب این دیار کهن و تاریخی را مکیده و امروز آن را به منطقه ای خشک و تشنه مبدل کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اندوخته آب های زیرزمینی که به عنوان منابع استراتژیک یک سرزمین محسوب می شود، امروز در اصفهان رو به پایان است که منجر به پدیده مخرب فرونشست زمین در برخی از نقاط استان شده است.

این عوامل در کنار عوامل نامبارک دیگری همچون گسترش بی رویه فضای سبز و استفاده از گونه های گیاهی نیازمند به آب فراوان همچون چمن، گسترش بی رویه جمعیت در حاشیه رودخانه از نفس افتاده زاینده رود، تقسیم نادرست و غیرقانونی آب در بالادست رودخانه، صدور مجوزهای غیرقانونی و غیرمنطقی برای حفر چاه و برداشت از سفره های زیرزمینی آب باعث شد تا از حدود یک دهه قبل، زنگ خطر بحران آب در استان پهناور اصفهان به صدا درآید و آینده زیستن در این منطقه را تاریک و مبهم اعلام کند.

چنانچه روند مهاجرت از اصفهان به شهرها و مناطق دیگر کشور امروز رو به افزایش است و مسئله جذب سرمایه گذاری در این شهر را با ابهام بسیاری مواجه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه بیش از ظرفیت، عامل بحران خشکسالی ها در اصفهان

توسعه بیش از ظرفیت، عامل بحران خشکسالی ها در اصفهان