مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مهر 1397 ساعت 22:162018-10-11پزشكي

با غذاهای پاییزی آشنا شوید/ هر فصل مزاج خود را دارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید مهدی میرغضنفری، پزشک و متخصص فیزیولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش در این خصوص می گوید، - از دیدگاه طب سنتی هر فصل مزاج خاص خود را دارد و حتما باید سبک زندگی و غذا ها نیز متناسب با فصل تغییر کند تا فرد سالم بماند و دچار بیماری های روحی و جسمی مرتبط با فصل نشود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید مهدی میرغضنفری، پزشک و متخصص فیزیولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش در این خصوص می گوید، چون در فصل پاییز از حرارت هوا کاسته می شود و رطوبت هم مانند زمستان زیاد نیست، مزاج این فصل، سرد و خشک است.

به گفته وی در دو زمان از سال تغییر آب و هوا خیلی زیاد است.

فواصل میان آخر تابستان و اول پاییز که هوای گرم به هوای سرد تبدیل می شود و آخر زمستان و اول بهار که هوای سرد به هوای گرم تبدیل می شود که بیشترین مشکلات و بیماری های جسمی و روحی مانند آلرژی ها، برخی از مشکلات روحی و روانی، مشکلات گوارشی، مفصلی، تنفسی و .

در این زمان ها رخ می دهد.

برای آن که دچار سرماخوردگی نشویماز آنجا که هوای پاییز رو به خنکی می رود و افراد از فصل تابستان عادت به پوشیدن لباس های کم دارند به دنبال قرار گرفتن در معرض باد های پاییزی دچار سرماخوردگی، سینوزیت و عفونت های سیستم تنفسی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با غذاهای پاییزی آشنا شوید/ هر فصل مزاج خود را دارد

با غذاهای پاییزی آشنا شوید/ هر فصل مزاج خود را دارد