مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مهر 1397 ساعت 13:462018-10-11پزشكي

سالک؛ بیماری که در صورت درمان، اثرش می ماند


بیماری سالک در شرق اصفهان سال هاست وجود دارد و علی رغم اقدامات انجام گرفته هنوز آمار قابل توجه ای را به خود در این منطقه از استان اصفهان اختصاص می دهد، - فارس از شیوع دوباره این بیماری در بخش های شرق اصفهان گزارش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، شرق اصفهان در این سال ها بیش از هر زمان دیگری در صدر اخبار استان و حتی کشور بوده است چرا که چالش های مختلفی را به خود دیده است منطقه ای با وسعت قابل توجه که علاوه بر خشکسالی، این روزها با چالش بیماری سالک هم دست و پنجه نرم می کند.

سالَک بیماری پوستی که بر اثر گزش جنس ماده نوعی پشه خاکی به انسان منتقل می شود و در صورت درمان نکردن به موقع، اثر آن در ظاهر فرد تا مدت ها و حتی تا همیشه باقی می ماند.

شرق اصفهان بر اساس آمار هم اکنون یکی از مناطقی است که با یماری سالک مواجه است آنچه مدیران این مناطق را بر آن داشته که به طور جدی در راستای مبارزه با این بیماری به ویژه راه های پیشگیری و حتی ریشه کنی آن گام های اساسی بردارند و اکنون این بیماری به یکی از دغدغه های ساکنین بخش های شرقی اصفهان تبدیل شده است.

آمار بیماری سالک در جرقویه علیا نسبت به سال گذشته کاهش یافته است  بهزادفر بخشدار جرقویه علیا در گفت وگو با فارس می گوید: در بخش جرقویه علیا نسبت به سال گذشته  آمار بیماری سالک کمتر است ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالک؛ بیماری که در صورت درمان، اثرش می ماند

سالک؛ بیماری که در صورت درمان، اثرش می ماند