مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مهر 1397 ساعت 09:302018-10-11اجتماعي

انواع آلودگی هوا


آلاینده های هوا به دو گروه آلاینده های اولیه و آلاینده های ثانویه تقسیم بندی می شوند که هر یک ویژگی ها و خصوصیات متفاوتی دارد، همچنین مواد آلاینده هوا را می توان در پنج گروه تقسیم بندی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آلودگی هوا عبارت‎ است از وجود هر نوع آلاینده اعم از جامد، مایع، گاز و یا تشعشع پرتوزا و غیرپرتوزا در هوا به تعداد و در مدت زمانی که کیفیت زندگی را برای انسان و دیگر جانداران به خطر اندازد و یا به آثار باستانی و اموال خسارت وارد کند.

تعریف آلاینده های اولیه و ثانویه بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آلاینده های اولیه، به آلاینده هایی گفته می شود که به طور مستقیم نشات گرفته از منابع آلودگی هستند و به صورت مستقیم وارد اتمسفرمی شوند و با همان ترکیب در هوا حضور می یابند همچنین این آلاینده ها قابل اندازه گیری هستند.

مونوکسید کربن، هیدروکربن ها، اکسیدهای نیتروژن، دی اکسید گوگرد، گرد و غبار و .

از جمله آلاینده های اولیه هستند.

آلاینده های ثانویه آلاینده هایی هستند که بر اثر بر هم کنش عوامل محیطی مانند نور خورشید، رطوبت و واکنش های فتوشیمیایی، هیدرولیز و اکسیداسیون روی آلاینده های اولیه تولید می شود و به طور کلی منشاء این آلاینده ها، آلاینده های اولیه ای هستند که وارد اتمسفر می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انواع آلودگی هوا

انواع آلودگی هوا