مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مهر 1397 ساعت 14:052018-10-09بين الملل

رهبر اپوزیسیون سودان آماده بازگشت به خارطوم است


نخست وزیر سابق و رهبر حزب اپوزیسیون الامه سودان از تصمیم خود مبنی بر بازگشت به کشورش و آمادگی اش برای محاکمه تحت نظارت مجامع بین المللی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الحیاه، صادق المهدی، نخست وزیر سابق سودان و رهبر حزب اپوزیسیون الامه اعلام کرد که قصد دارد پس از گذشت هشت ماه در خارج بودن به خارطوم بازگردد و آماده محاکمه تحت نظارت مجامع بین المللی است.

المهدی در فوریه گذشته قبل از اینکه به قاهره برود خارطوم را به مقصد آدیس آبابا ترک کرد و آن را برای دومین بار به عنوان تبعیدگاه اختیاری خود انتخاب کرد اما مسؤولان این کشور مانع از ورود صادق المهدی به خاک کشورشان شدند و سپس وی به لندن رفت و از ژوییه گذشته در انگلیس اقامت دارد.

المهدی پس از اینکه در مارس گذشته به عنوان رییس ائتلاف گروه های ندای سودان انتخاب شد که شامل مخالفان سیاسی است، مقامات سودان او را به زیر پا گذاشتن قوانین کیفری و قانون مبارزه با تروریسم به دلیل پیوستنش به گروه های نظامی با هدف سرنگونی رژیم حاکم این کشور متهم کردند که مجازات برخی از این اتهامات به حد اعدام می رسد در حالی که او این اتهامات را توطئه خوانده است.

نخست وزیر سابق سودان در پیامی خطاب به طرفدارانش گفت، زمانی که خارطوم را به منظور رایزنی با میانجیگر آفریقایی در امور ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهبر اپوزیسیون سودان آماده بازگشت به خارطوم است

رهبر اپوزیسیون سودان آماده بازگشت به خارطوم است