مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مهر 1397 ساعت 16:202018-10-08سياسي

50 درصد بیماری های عفونی از حیوان به انسان منتقل می شود


بیش از 50 درصد بیماری های عفونی از حیوان به انسان منتقل می شود و طبق بررسی ها، بیش از800 بیماری مشترک بین دام و انسان وجود دارد.

- مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: بیش از 50 درصد بیماری های عفونی از حیوان به انسان منتقل می شود و طبق بررسی ها، بیش از800 بیماری مشترک بین دام و انسان وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمد شریعتی در سی وهفتمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: در بین دستگاه ها شاید کم تر دستگاهی از نظر تنوع فعالیت ها همچون سازمان دامپزشکی وجود داشته باشد.

برای نمونه عمده مسائل مربوط به پزشکی و علوم که در جامعه انسانی عملیاتی می شود، ابتدا در حوزه حیوانات و دام انجام می شود و لذا انجام تحقیقات علمی اولین اولویت ماست.

وی ادامه داد: دومین اولویت ما حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور است که به اذعان بسیاری از مسئولان پس از نفت دومین سرمایه کشور است.

شریعتی با بیان این که بیشترین نگرانی ما در حوزه دامی ناشی از افزایش تولید است، تصریح کرد: بیش از 50 درصد بیماری های عفونی از حیوان به انسان منتقل می شود و طبق بررسی ها، بیش از 800 بیماری مشترک بین دام و انسان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بیماری های مختلف در حوزه دام و اهمیت دامداری در حوزه تولید کشور، نقش دامپزشکی در مهار بیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 درصد بیماری های عفونی از حیوان به انسان منتقل می شود

50 درصد بیماری های عفونی از حیوان به انسان منتقل می شود