مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مهر 1397 ساعت 14:202018-10-08پزشكي

لزوم ایجاد بانک ثبت اطلاعات پیوند کلیه در کشور


متخصصان ارولوژی و نفرولوژی از نبود سازمانی برای جمع آوری اطلاعات گیرندگان و دهندگان کلیه در کشور انتقاد کردند و خواستار تشکیل بانک اطلاعات ریجستری برای تنظیم و ساماندهی اطلاعات بیماران کلیوی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر غلامرضا پورمند - جراح پیوند کلیه و چهره ماندگار پزشکی کشور- نیز گفت: برای اینکه یک ریجستری کامل داشته باشیم در بدو امر باید به شناسایی علل ایجاد نشدن ریجستری بپردازیم زیرا یکی از دلایل این رخداد درگیر بودن پزشکان برای آموزش نیروهای خود بوده است.

وی در ادامه گفت: یکی دیگرازدلایل ایجاد نشدن ریجستری مواجهه با افرادی است که کلیه خود را اهدا کرده اند اما تمایلی به انعکاس نام خود ندارند بنابراین برای داشتن یک ریجستری، با اطلاعات به روز و جامع درگام نخست باید این موانع را مرتفع و پس از فراهم کردن بسترهای لازم بانک ریجستری را ایجاد کرد.

دکترناصرسیم فروش - رییس قطب ارولوژی کشور - نیز اظهارکرد: برای ایجاد ریجستری در کشور پایه گذاری کمیته اهدا می تواند مفید باشد زیرا این مجموعه قادرخواهد بود اطلاعات اهداکنندگان را جمع آوری کند و کمکی برای ایجاد ریجستری باشد.

چهره ماندگارپزشکی کشورادامه داد: ازآنجا که درهیچ کجای دنیا ریجستری دهنده ایجاد نشده است به نظرمی رسد که وزارت بهداشت و درمان تنها قادر خواهد بود این ریج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم ایجاد بانک ثبت اطلاعات پیوند کلیه در کشور

لزوم ایجاد بانک ثبت اطلاعات پیوند کلیه در کشور