مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مهر 1397 ساعت 10:302018-10-08دانش

کاهش آلودگی هوا با درخت مصنوعی هوشمند


محققان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر اصفهان موفق به طراحی و ساخت درخت مصنوعی هوشمند با جذب بالای دی اکسیدکربن به منظور تصفیه هوا و کاهش آلایندگی محیط شدند.

- محمدرضا حقیقت نما، مجری طرح در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این دستگاه تصفیه هوا همانند یک درخت مصنوعی قادر به پایش آلاینده های هوا در محیط های بسته همچون منازل، ادارات و بیمارستان ها است.

وی خاطرنشان کرد: در مراحل بعد به دنبال طراحی، توسعه و استفاده از دستگاه های مشابه کاهنده آلودگی هوا در محیط های باز همانند اتوبان ها، جاده ها، خیابان ها، شهرک های هوشمند و.

هستیم.

حقیقت نما در توضیح عملکرد این دستگاه تصریح کرد: در این طرح، آلاینده ها به صورت هوشمند شناسایی و با استفاده از فیلترهای مخصوص پایش می شوند.

در فیلترینگ این دستگاه از چندین فیلتر مخصوص استفاده شده است، به صورتی که نیاز به تعویض فیلترها را بسیار کاهش داده و تنها با شستشوی آن ها، مشکل دوده گرفتن فیلترها حل می شود.

دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته ساخت و تولید دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهراصفهان ادامه داد: این دستگاه به صورت اتوماتیک و بر اساس غلظت آلاینده موجود در هوا روشن شده، عملیات تصفیه هوا را انجام می دهد و سپس خاموش می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش آلودگی هوا با درخت مصنوعی هوشمند

کاهش آلودگی هوا با درخت مصنوعی هوشمند