مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مهر 1397 ساعت 14:152018-10-06سياسي

«جمنا» و «شعصا» در جست وجوی پارلمان


با نزدیک شدن به دور بعدی انتخابات مجلس شورای اسلامی، گروه ها و احزاب سیاسی در پی برنامه ریزی منسجم و قدرتمند کردن پایگاه خود برای بدست آوردن کرسی های پارلمانی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران نوشت: از سال 1365 شنبه شب ها سریالی تحت عنوان سال های دور از خانه پخش می شد که در افواه عوام به نام شخصیت اصلی آن یعنی اُشین معروف شد.

داستان سریال، ماوقع سختی های زندگی زنی از کودکی تا پیری بود و خیلی زود در خانه های ایرانی جا باز کرد.

سال ها بعد بود که شایع شد در فرآیند دوبله، قصه اُشین عامدانه و آگاهانه تغییر کرده و به داستانی تبدیل شده که قابلیت پخش در یک جامعه اسلامی را داشته باشد.

از آن زمان به بعد بود که هر وقت پدیده ناهمگن با فرهنگ بویژه در لایه بیرونی و ظاهری آن برای ورود به عرصه های رسمی تر تغییر می کرد، یاد سریال سال های دور از خانه زنده می شد.

اگرچه نمی توان از نمونه های موفق بومی سازی در عرصه های مختلف اعم از فرهنگی و اجتماعی و بومی چشم پوشید، اما گاهی این اُشینیزه کردن به خلق محصول و پدیده ای ناقص الخلقه می انجامید که در بهترین وضعیت کاریکاتوری از نمونه اصلی آن بود.

برای مثال پارلمان چه شهری و چه ملی خیلی زودتر از دیگر المان ها و مشخصه های جامعه دموکراتیک وارد کشور شد و از 16 مرداد سال 1285 که نظامنامه مجلس شورای ملی توسط مظف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جمنا» و «شعصا» در جست وجوی پارلمان

«جمنا» و «شعصا» در جست وجوی پارلمان