مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 مهر 1397 ساعت 14:012018-10-05بين الملل

محکومیت رییس جمهوری پیشین کره جنوبی به 15 سال حبس


رییس جمهوری پیشین کره جنوبی در پرونده فسادی که پای بسیاری از مقام های ارشد این کشور را به دادگاه کشانده، به 15 سال زندان به اتهام رشوه خواری محکوم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاهی در کره جنوبی لی میونگ باک رییس جمهوری پیشین این کشور را به اتهام رشوه خواری به 15 سال زندان محکوم کرد؛ وی چهارمین رییس جمهوری پیشین این کشور است که به اتهام فساد مالی به زندان محکوم می شود.

پارک گئون های رییس جمهوری پس از لی نیز که اتهام فساد مالی سبب خلع وی از قدرت در اوایل سال 2017 شد، به زندان محکوم شده است.

لی متهم به دریافت 10 میلیون دلار رشوه از شرکت سامسونگ و سازمان جاسوسی دولت خود شده، اما با رد این اتهام ها این پرونده را ناشی از انگیزه های سیاسی دانسته است.

وی همچنین متهم به اختلاس میلیون ها دلار و اختفای مبالغ دریافتی است و از پرداخت های مالیاتی گریخته و از مقام خود برای امور خصوصی سوء استفاده کرده است.

او که مدتی شهردار پایتخت بود از سال 2008 تا اوایل سال 2013 میلادی قدرت را در اختیار داشت و از سال گذشته ماموران در حال بازرسی درباره اتهامات وی و خویشاوندان و شماری از مشاورانش بوده اند.

یک سال قبل نیز خانم پارک رییس جمهوری وقت کره جنوبی به دلیل فساد مالی و تبانی های سیاسی با یکی از دوستانش دستگیر شد و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محکومیت رییس جمهوری پیشین کره جنوبی به 15 سال حبس

محکومیت رییس جمهوری پیشین کره جنوبی به 15 سال حبس