مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مهر 1397 ساعت 05:002018-10-04پزشكي

برای موفقیت تحصیلی، درون نگری مؤثرتر است یا برون نگری؟


پژوهشگران در پژوهشی که به منظور بهبود درک ما از فرایندهای موفقیت تحصیلی دانشجویان انجام شده است، ارتباط موفقیت تحصیلی دانشجویان را با منابع کنترل درونی و بیرونی مورد بررسی قرار داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دانشگاه ها به عنوان مراکز تولیدکننده علم و فرهنگ و تربیت متخصصان موردنیاز کشور، به طور قطع، خاستگاه بسیاری از نوآوری ها و خلاقیت ها برای حل مسائل روز جامعه هستند.

در این میان، با توجه به حساسیت شغلی بسیار بالای گروه های علوم پزشکی، به دلیل ارتباط مستقیم با جان انسان ها و سلامتی جامعه، اهمیت توانمندسازی آن ها دوچندان می شود و هر عاملی که بتواند این توانمندی را افزایش دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

طبق نظر محققان، توانمندسازی از طریق آموزش به طورکلی تحت تأثیر پنج عامل: فراگیر، آموزش گر، برنامه، تجهیزات و محیط آموزشی است و هر یک از عوامل مذکور دارای ویژگی هایی هستند که می توانند در موفقیت تحصیلی و یادگیری دانشجویان تأثیرات متفاوتی داشته باشند.

از طرف دیگر، موفقیت تحصیلی دانشجویان، یکی از شاخص های مهم در ارزیابی نظام آموزش عالی است و تمام کوشش ها و کشش های این نظام، درواقع برای جامه عمل پوشاندن به این امر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای موفقیت تحصیلی، درون نگری مؤثرتر است یا برون نگری؟

برای موفقیت تحصیلی، درون نگری مؤثرتر است یا برون نگری؟