مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مهر 1397 ساعت 07:102018-10-01اقتصادي

شورای رقابت به دلالی در بازار خودرو دامن می زند


نقشی که در حال حاضر شورای رقابت در صنعت خودرو بازی می کند کمک به جریان دلالی و واسطه گری در بازار خودرو است.

- یک کارشناس صنعت خودرو گفت: نقشی که در حال حاضر شورای رقابت در صنعت خودرو بازی می کند کمک به جریان دلالی و واسطه گری در بازار خودرو است.

حسن کریمی سنجری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: شورای رقابت با قیمت گذاری دستوری و جلوگیری از واقعی شدن قیمت خودرو نه تنها به تولیدکنندگان این محصول آسیب می زند بلکه حق مصرف کنندگان واقعی خودرو را هم ضایع می کند.

وی ادامه داد: در شرایطی که قیمت خودرو در بازار آزاد فاصله صد درصدی با قیمت ها در کارخانه های سازنده دارد هر چه خودروسازان تلاش کنند و فیلترهایی را برای حذف دلالان از چرخه خرید خودرو ایجاد کنند باز هم خودرو به دست مصرف کننده واقعی نمی رسد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: به عنوان مثال در پیش فروش اخیر ایران خودرو شاهد بودیم در شرایطی که این شرکت برای حذف واسطه ها شرط عدم مالکیت خودرو در زمان خرید خودرو را مطرح کرد، این بار برخی افراد فاقد خودرو اقدام به اجاره کارت ملی خود به دلالان و واسطه ها کردند.

وی افزود: در واقع به دلیل تفاوت شدید قیمت خودرو در کارخانه و بازار، این دلالان هستند که به انحاء مختلف قوانین را دور زده و مانع از رسیدن خودروهای تولیدی به دست مصرف کنندگان واقع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای رقابت به دلالی در بازار خودرو دامن می زند

شورای رقابت به دلالی در بازار خودرو دامن می زند