مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مهر 1397 ساعت 08:002018-09-28دانش

ساخت میز لرزه در دانشگاه امیرکبیر با همکاری جایکا /تهیه نقشه گسل های پنهان کشور


دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای شناسایی رفتار سازه ها و مصالح ساختمانی پروژه تحقیقاتی را با جایکا آغاز کرده است که طی آن با همکاری محققان ژاپنی اقدام به ساخت میز لرزه با 3 درجه آزادی خواهد شد.

- در راستای بررسی رفتار سازه ها در برابر زلزله اجرایی می شود ساخت "میز لرزه" در دانشگاه امیرکبیر با همکاری "جایکا"/تهیه نقشه گسل های پنهان کشور دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای شناسایی رفتار سازه ها و مصالح ساختمانی پروژه تحقیقاتی را با "جایکا" آغاز کرده است که طی آن با همکاری محققان ژاپنی اقدام به ساخت "میز لرزه با 3 درجه آزادی" خواهد شد.

دکتر فرزاد حاتمی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه تعاملات میان ایران و سازمان همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) از تعریف پروژه های علمی آغاز شده است، افزود: همکاری ایران و ژاپن در حوزه هایی چون محیط زیست، آب و هوا و آسیب های ناشی از مخاطرات طبیعی چون سیل و زلزله بوده است.

وی به حمایت های جایکا از پروژه های مرتبط با حوزه زلزله در دنیا اشاره کرد و یادآور شد: از آنجایی که ژاپن در حوزه زلزله تجربیات و امکانات تحقیقاتی پیشرفته ای دارد، از این رو بستر مناسبی برای ما به منظور توسعه تعاملات فراهم شد و لذا از دو ماه قبل در این حوزه اقدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت میز لرزه در دانشگاه امیرکبیر با همکاری جایکا /تهیه نقشه گسل های پنهان کشور

ساخت میز لرزه در دانشگاه امیرکبیر با همکاری جایکا /تهیه نقشه گسل های پنهان کشور