مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مهر 1397 ساعت 17:302018-09-27پزشكي

بیشترین استفاده بانک خون بند ناف در درمان سرطان خون اطفال است


مدیر فنی بانک خون بند ناف رویان گفت: تاکنون 105 هزار نمونه خون در بانک خون بند ناف رویان ذخیره سازی شده است که بیشترین استفاده آن در درمان سرطان خون اطفال بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سعید آبرون امروز پنج شنبه، 5 مهر در کنفرانس علمی یک روزه سلول های بنیادی در کردستان، اظهار کرد: بانک خون بند ناف رویان اولین بانک خون بند ناف کشور است که از سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: در این بانک تا کنون 105 هزار نمونه خون ذخیره سازی شده است که در درمان سرطان های خون و بیماری های خونی اطفال به کار گرفته می شوند.

مدیر فنی بانک خون بند ناف رویان عنوان کرد: در بانک خون بند ناف رویان نمایندگی کردستان هم که از سال 88 آغاز بکار کرده، 900 نمونه خون ذخیره سازی شده است و امیدواریم این میزان افزایش یابد تا به درمان بیماری ها به ویژه بیماری های اطفال کمک کند.

وی هدف از برگزاری این سمینار را آشنایی پزشکان با یافته های جدید و دستاوردهای بانک خون بند ناف رویان اعلام کرد و گفت: به خانواده ها هم توصیه می شود که اقدام به ذخیره سازی خون در این بانک کنند و در تامین سلامت فرزندان و خانواده خود تاثیرگذار باشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین استفاده از بانک خون در درمان سرطان خون اطفال بوده و نتیجه خوبی هم از آن حاصل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین استفاده بانک خون بند ناف در درمان سرطان خون اطفال است

بیشترین استفاده بانک خون بند ناف در درمان سرطان خون اطفال است