مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مهر 1397 ساعت 12:252018-09-26اقتصادي

جزییات معامله 3.3 میلیارد یورویی نیما


با گذشت حدود 50 روز از اجرایی شدن بسته جدید ارزی و فعالیت بازار ثانویه ارزی، بیش از دو میلیارد و 387 میلیون یورو ارز از سوی صادرکنندگان در سامانه نیما فروش رفته و واردکنندگان حدود یک میلیارد و 890 میلیون یورو خریداری کرده اند.

- متوسط نرخ برای این معاملات بین 9500 تا بیش از 10 هزار و 500 تومان بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از 16 مردادماه سال جاری بسته جدید ارزی دولت در دستور کار قرار گرفت که در راستای اصلاح سیاست اولی بود که از فروردین ماه به مرحله اجرا در آمد.

بر این اساس قرار شد تا تمامی ارز ناشی از صادرات غیرنفتی وارد سامانه نیما و البته بازار ثانویه شده و در آن تمامی واردکنندگان مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت نیاز ارزی خود را تامین کنند.

بررسی آخرین وضعیت معاملات ارزی در سامانه نیما از این حکایت دارد که در فاصله سپری شده از زمان اجرای بسته جدید ارزی، صادرکنندگان بالغ بر دو میلیارد و 387 هزار میلیون دلار ارز در سامانه فروختند و در مقابل واردکنندگان بیش از یک میلیارد و 890 میلیون یورو بابت تامین نیاز واردات خریداری کرده اند.

در این بین اختلاف حدود 500 میلیون یورویی وجود دارد که مربوط به فروش از سمت صادرکنندگان بوده، ولی هنوز در اختیار واردکننده قرار نگرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات معامله 3.3 میلیارد یورویی نیما

جزییات معامله 3.3 میلیارد یورویی نیما