مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مهر 1397 ساعت 12:002018-09-26بين الملل

درخواست نماینده سائرون برای گفت وگوی عراق با ایران و ترکیه در رابطه با بحران آب


نماینده ائتلاف سائرون عراق خواستار گف ت وگوی میان ایران، عراق و ترکیه برای حل بحران آب بصره شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،اسعد مایع، نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق که ریاست آن را مقتدی صدر برعهده دارد در گفت وگو با خبرگزاری الغد پرس گفت: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و وزرای خارجه و منابع آبی این کشور به منظور حل بحران آب بصره باید به طور جدی با ایران و ترکیه گفت وگو کنند.

بر اساس این گزارش پیش از این حسن الجنابی ، وزیر منابع آبی عراق با حسن کریم الکعبی،معاون اول محمد الحلبوسی در رابطه با ایجاد راه حل برای بحران آب بصره بحث و گفتگو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، راجح الموسوی، سفیر عراق در ایران پیش از این اعلام کرده بود که کمیسیون آب عراق به زودی با مسئولان ایرانی نشست برگزار می کند و در رابطه با میزان انتشار آب و مشکلات این مساله بحث و گفت وگو خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران نیز به دلیل شرایط منطقه ای و بین المللی از کمبود آب رنج می برد، انتظار می رود که این نشست راه حل های رضایت بخشی برای دوطرف به دنبال داشته باشد.

کمیته های مربوطه در رابطه با رودخانه های مشترک میان ایران و عراق گفت وگو خواهند کرد زیرا ده ها رودخانه مشترک یا خشک شده اند و یا آب آنها انتقال یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست نماینده سائرون برای گفت وگوی عراق با ایران و ترکیه در رابطه با بحران آب

درخواست نماینده سائرون برای گفت وگوی عراق با ایران و ترکیه در رابطه با بحران آب