مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مهر 1397 ساعت 11:152018-09-26فرهنگي

70هزار اروپایی «ایران؛ مهدن تمدن» را دیده اند


موزه ملی ایران بعد از حدود نیم قرن غیبت در فضاهای فرهنگی هلند، سه ماه پیش با انتخاب گزینشی 196 اثر از 70 نقطه ی باستانی کشور، این بار «ایران: مهد تمدن» را در موزه درنتس هلند به نمایش در آورد.

- موزه ملی ایران بعد از حدود نیم قرن غیبت در فضاهای فرهنگی هلند، سه ماه پیش با انتخاب گزینشی 196 اثر از 70 نقطه ی باستانی کشور، این بار ایران: مهد تمدن را در موزه درنتس هلند به نمایش در آورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موزه درنتس شهر آسن در استان درنته در شمال هلند، باو جود کوچکی و داشتن جمعیتِ کم، به واسطه ی قدمت بیش از 160 ساله اش، اوایل امسال در تفاهم نامه ای با موزه ملی ایران اقدام به برگزاری نمایشگاه موزه ای دو طرفه کردند؛ موزه ای که آثاری از دوره های پیش از تاریخ تا هنر معاصر را نمایش می دهد.

در این تعهد دو طرفه ایران نخست تعهد خود را انجام داد و 26 خرداد نمایشگاهی با عنوان ایران؛ مهد تمدن با نمایش 196 شیء تاریخی از دوره پارینه سنگی قدیم تا دوره صفوی از موزه ملی ایران در هلند به نمایش درآمدند.

آثار به نمایش درآمده از نظر ایرانی ها آن قدر ارزش داشتند که حتی برخی از آن ها برای نخستین بار از کشور خارج شدند و قدیمی ترین اثر آن را متعلق به غار دربند رشی در گیلان با قدمت بیش از 200 هزار سال عنوان کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70هزار اروپایی «ایران؛ مهدن تمدن» را دیده اند

70هزار اروپایی «ایران؛ مهدن تمدن» را دیده اند